قالی افغانستان در محل مذاکرات ترامپ و اون

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر ملاقات تاریخی دونالد ترامپ، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، نوشته اند که قالی که این گفتگوهای رهبران دو کشور روی آن صورت گرفت، قالی ساخته شده در افغانستان می‌باشد.

به گزارش فرش فیروزه، در جریان ملاقات تاریخی رهبران ایالات متحده آمریکا و کره شمالی، توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را قالی که در این دیدار از آن استفاده شده بود، جلب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر ملاقات تاریخی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، نوشته اند که قالی که این گفتگوهای رهبران دو کشور روی آن صورت گرفت، قالی ساخته شده در افغانستان می‌باشد.

عبدالنصیر رشتیا، مدیر صفحه فیسبوکی حمایت از محصولات داخلی و عضو هیئت مدیره شورای صنایع، معادن و سرمایه‌گذاران افغانستان با انتشار این تصاویر نوشته است که در حالیکه قالی ساخت افغانستان «میزبان (دیپلماسی) تاریخ جهان» است، اما متاسفانه مقامات در افغانستان از تولیدات خارجی چون کاشی‌های پاکستانی، ایرانی و فرش ترکی و ایرانی استفاده می‌کنند.

رشتیا برای بهبود، رشد صنعت و استفاده بیشتر از تولیدات داخلی، نمایشگاه‌های را نیز برگزار کرده است.

عبدالنصیر رشتیا، از حدود هشت سال پیش تاکنون، برای رشد صنعت و ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی، استفاده از پول افغانی عوض اسعار خارجی، و تحریم تولیدات خارجی بی‌کیفیت و غیر ضروری کار و فعالیت می‌کند.

قالی یکی از اقلام عمده صادراتی افغانستان است، اما در این اواخر قالی فروشان در کابل ‌می‌گویند که این قالی‌ها در بازارهای داخل افغانستان مشتری ندارند و خواهان همکاری دولت در این زمینه شده اند.

قابل یادآوری است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در تاریخ 12 ژوئن سال جاری در سنگاپور دیدار کرد.

رئیس جمهور آمریکا در حضور خبرنگاران از دیدار با رهبر کره شمالی ابراز خرسندی کرد.

اسپوتنیک نوشت، بسیاری از تحلیلگران، این دیدار را به ویژه با توجه به هسته‌ای شدن کره شمالی، یک پیروزی بزرگ برای این کشور و مذاکره آن با آمریکا را نیز «مذاکره‌ای از موضع قدرت» می‌دانند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *